Update coronavirus

Veelgestelde vragen over het coronavirus

 

Is het nodig om een negatieve corona test te overleggen voor mijn bezoek aan Luchtvaartmuseum Aviodrome?
Nee, het is niet nodig om een negatieve test te overleggen tijdens je bezoek aan Luchtvaartmuseum Aviodrome. Vanzelfsprekend blijf je thuis bij klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Ook als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis.

Welke maatregelen worden er in Luchtvaartmuseum Aviodrome getroffen om de veiligheid van een ieder te waarborgen?
Er is – vanwege de veiligheid – een aantal maatregelen getroffen om jouw veiligheid én die van onze medewerkers te waarborgen.

  • Er geldt een maximum aantal bezoekers per dag.
  • Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk om op voorhand je activiteit online te reserveren.
  • Tickets zijn uitsluitend online te koop om wachtrijen bij de kassa’s te voorkomen.
  • Een reservering is voor maximaal 4 personen, met uitzondering van kinderen tot en met 12 jaar en personen van eenzelfde huishouden.
  • Het personeel draagt verplichte mond- en gezichtsbescherming conform de RIVM richtlijnen.
  • Je kunt alleen contactloos / per pin betalen.
  • De horeca is voorzien van afhaalpunten. Er is geen binnen zitgelegenheid, maar buiten zijn picknickplaatsen, waar met het eigen gezelschap gebruik van kan worden gemaakt.
  • Overal wordt 1,5 meter afstand aangehouden en waar nodig worden bezoekers en medewerkers gescheiden door middel van een (plexi)glaswand.
  • Op verschillende plekken in het park is desinfectiegel aanwezig waar je gratis gebruik van kunt maken.
  • Kinderfeestjes zijn weer mogelijk vanaf 5 juni.
  • Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis.

Is het horecagedeelte geopend?
Het is momenteel alleen mogelijk om gerechten af te halen bij ons restaurant. Er is geen binnen zitgelegenheid, maar het bestelde eten kun je nuttigen aan één van de picknicktafels die verspreid staan in het park. Let op: je mag alleen met jouw eigen gezelschap aan een tafel plaatsnemen.

Is alles toegankelijk?
We werken met een norm per locatie. Hierdoor is het aantal mensen altijd passend en verantwoord. Zo kunnen wij veruit de meeste attracties en bezienswaardigheden open houden. Enkele uitzonderingen:

  • Het 4D filmtheater is open. Bij de kaartcontrole kun je een reservering maken voor het bezoeken van een voorstelling (zolang beschikbaar). Door een andere indeling zorgen wij ervoor dat er voldoende ruimte is tussen de gezelschappen.
  • De Flight simulator buiten is open voor kinderen van 6 t/m 12 jaar (zonder begeleiding van volwassenen).
  • De uitkijktoren in het oude Schipholgebouw, het upperdeck van de Boeing 747 als ook de flight simulator in de nieuwe expositie zijn gesloten, omdat het hier onmogelijk is om 1,5 meter afstand te houden. Ook is de speeltuin in de centrale hal gesloten.
  • De radiokamer is toegankelijk voor één gezelschap.

Ik heb een arrangement (zoals een schoolreisje of kinderfeestje) of activiteit voor meerdere personen bij Luchtvaartmuseum Aviodrome gereserveerd. Kan dit nog doorgaan?
Kinderfeestjes kunnen plaatsvinden mits er niet meer dan 4 volwassenen aanwezig zullen zijn en de kinderen jonger zijn dan 13 jaar. Overige groepsarrangementen zijn ook weer mogelijk vanaf 26 juni. Voor overige groepsarrangementen wordt contact met je opgenomen, je hoeft hiervoor zelf niets te doen. Mocht je toch alvast een vraag willen stellen, dan kan dat via info@libemafunfactory.nl. 

Ik heb reeds online een ticket gekocht en had hiervoor een tijdslot gereserveerd, maar toen was het park gesloten. Kan ik op een ander moment naar het park gaan?
Om jou op een ander moment de gelegenheid te geven het museum te bezoeken, worden je huidige tickets automatisch verlengd, waardoor deze t/m 31 december 2021 te gebruiken zijn. Je dient – na heropening van het museum – opnieuw een bezoekdag en tijdslot te reserveren op de website (“ik heb al een ticket”). Je ontvangt hier binnenkort een e-mail over.

Ik had reeds online een ticket gekocht en had hiervoor een tijdslot gereserveerd voor de sluiting in november, deze tickets zijn verlengd tot 28 februari 2021. Worden deze tickets verlengd?
De looptijd van deze tickets worden ook verlengd t/m 31 december 2021. Je dient – na heropening van het museum – opnieuw een bezoekdag en tijdslot te reserveren op de website (“ik heb al een ticket”).

Ik ben reeds in het bezit van een actieticket (zoals DPG Media en ANWB) met een geldigheid t/m 31 december 2020. Wordt de geldigheid verlengd?
De looptijd van deze acties wordt verlengd t/m 11 juli 2021. Voor verdere vragen kun je contact opnemen met de ticketaanbieder. Ook voor deze tickets geldt dat een bezoekdag en tijdslot gereserveerd dient te worden op de website (“ik heb al een ticket”).

Ik ben reeds in het bezit van een ticket via een loterij (zoals BankGiro Loterij en Nationale Postcode Loterij). Kan ik op een ander moment naar het museum gaan?
Heb je een reservering gemaakt in de periode van dinsdag 15 december t/m dinsdag 18 mei via een loterij, dan ontvang je vanuit de betreffende loterij een bericht met de nieuwe code, zodat je, op het moment dat het museum weer open is een nieuwe reservering kan maken. Voor verdere vragen omtrent tickets via een loterij kun je contact opnemen met de ticketaanbieder via info@uitstapjenaarkeuze.nl of info@dagjewegnaarkeuze.nl.

Mocht uw vraag en antwoord niet bij bovenstaande informatie staan, dan kunt u contact opnemen via 0320-289842.